Gizartea -
KORONABIRUSA
Ikastolek ez dute ezinbesteko ikusten ikasle guztiak ikasgeletara itzultzea
Ikastolen Federazioak hausnarketa hori egin du administrazioek ikasgeletara pixkanaka itzultzeari buruz egindako proposamenaren inguruan.
AGENTZIAK | ERREDAKZIOA
Ikastolen Elkartearen ustez, "curriculumaren ikuspegitik", "ez da ezinbestekoa ikasle guztiak ikasturte amaierara begira ikasgeletara itzultzea"; izan ere, maila guztietan, oro har, ikasleak zein irakasleak "behar bezala" ari dira lanean gaur egun.
Ikastolen Federazioak ohar batean egin du gogoeta hori, azken egunotako "mezu nahasi eta eztabaidagarrien aurrean" administrazioek ikasgeletara pixkanaka itzultzeari buruz egindako proposamenaren inguruan. Ondorioz, ikastetxe horiek "plangintza eta erabaki propioak" bultzatu dituzte.
Horretarako, "ideiak, argudioak eta proposamenak" plazaratu dituzte idatzi duten dokumentu batean, "36 ikastolen artean egindako etapakako bileretan azaldutako ikuspegi desberdinak eta Ikastolen Zuzendarien Mintegi Nazionalean egindako gogoeta kontuan hartuta".
Ipar Euskal Herriko egoera bestelakoa denez, agiri horren helburua EAEn eta Nafarroan kokatutako ikastolak bideratzea da, "ikasturtearen amaiera diseina dezaten".
Testuinguru horretan, Ikastolen Elkarteak ez du "ezinbesteko" ikusten ikasle guztiak ikasturtea amaitu aurretik ikasgeletara itzultzea; izan ere, "ikasle nagusien kasuan, lana eta jarraitutasuna bermatuta daude, eskola-ohitura berrietara eta ordutegi eta ikaskuntza-prozesuetara egokitu dira" eta "itzulera orokorrak onurak baino arazo gehiago sortuko lituzke".
"Txikienekin eta gazteekin ere lanean ari gara, jarraipena eta proposamenak egiten", dio idatziak, eta bai jotzen du beharrezkotzat "ezohiko ebaluazioari begira errefortzuak eskaintzea" DBHko 4. mailako eta Batxilergoko 1. eta 2. mailako ikasleentzat, baita Lanbide Heziketako ikasleentzat ere.
Hain zuzen ere, "Batxilergoko 2. mailako ikasleei selektibitatea prestatzeko saioak eskaintzeko beharra" dagoela egiaztatu du.
"Beste maila batzuetan, ikasturte-amaieraz gozatzeko ekintza puntualak egitea aztertuko da", dokumentuaren arabera, eta Lehen Hezkuntzako 6. mailako ikasleen kasuan, "etapa amaiera bat izango dute" eta "egoera bereziak" sortuko dira, eraikinak aldatu, taldeak desegin eta ikastolak aldatuta, adibidez, eta, beraz, "beste ikasturte batzuetan horrelako jarduerak egiteko aukera ere baloratuko da".
Idatzian jaso dutenez, "arreta eta errefortzua behar duten guztiei eskaintza ziurtatu beharko zaie", eta horiek "modu telematikoan edo presentzialean" eskainiko dira, "behar emozionalak eta akademikoak" kontuan hartuta.
Testuak argitu duenez, proposamen horiek "generikoak eta ziklo eta etapa ezberdinetarako baliagarriak dira, baina ikasleen ezaugarrien eta adinaren arabera ulertu behar dira".
Nolanahi ere, "hirugarren ebaluazioari begira, kasu bakar batean ere ez da ezinbestekoa ikasle talde osoa ikastolara itzultzea", eta "laguntza eta arreta eskainiko zaie hala behar duten pertsonei, baliabide telematikoak edo aurrez aurrekoak erabiliz", gaineratu dute.
"DBHko 4. mailan, Batxilergoko 1. eta 2. mailan eta Lanbide Heziketan, aparteko deialdiei dagozkien beharrak identifikatuko dira", azpimarratu dute agirian.
Era berean, prebentzio-planak Osasun eta Hezkuntza sailek zehaztutako neurrien arabera egingo direla eta aurrez aurreko saioei begira ezarriko direla jaso dute bertan.
"Orain arte egin dugunak eta hemendik aurrera egingo dugunak baliagarriak izan behar dute datorren ikasturtea diseinatzeko; abiapuntu gisa ikusten dugu", ondorioztatu dute idatzian.