Ekonomia -
Krisia
16 milioiko dirulaguntzak ehungintzaren eta oinetakoen merkataritzarako
Pandemiaren ondorioz sektorearen salmentak ia % 15 murriztu dira. Laguntzak zatika banatuko dituzte, langile kopuruaren arabera, eta egun gutxi barru aurkeztuko dituzte.
E. L. | EITB Media
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburuak 'Tokiko merkataritzaren berrikuntzan eta digitalizazioan erronkak eta aurrerapenak' topaketetan hartu du parte. Hurtadok, bere hitzaldian, 16 milioi euroko laguntza-programa berri bat iragarri du, merkataritzako sektore kaltetuenei zuzendua, "beren jarduera eta salmentak oso murriztuak izan dituzten merkataritzako azpisektoreen jarduerari eusten laguntzeko".
Zuzeneko laguntza berri horiek pertsonaren ekipamenduaren sektoreari kenduko zaizkio, ehungintzari eta oinetakoei, pandemiaren ondorioz salmentak ia % 15 murriztu baititu.
Laguntzak zatika banatuko dira, langile kopuruaren arabera, eta egun gutxi barru aurkeztuko dira. Programa azpisektore horietara zuzendu da, pandemiaren garaian merkataritzaren jarduera oso desberdina izan delako.
Hala, adibidez, elikaduraren sektoreak gora egin du salmentetan urte arteko terminoetan, % 2,8 2020ko laugarren hiruhilekoan. Etxeko ekipamendua ere, % 11 hazi da azken hiruhileko horretan, edo % 3,6 beste saltoki espezializatu bat. Negozioetan eragin negatibo handiena izan dutenei laguntzea da helburua.
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburua. Argazkia: Irekia
16 milioi horiekin, Merkataritza, Turismo eta Ostalaritza Sailaren 2020-2021 erresistentzia Plana 100 milioi eurotik gorakoa izango da. Hurtadok ziurtatu duenez, "meurri, programa edo laguntza berriak lantzen jarraituko dugu, merkataritza, turismo eta ostalaritza sektoreei laguntzeko modu koordinatu eta eraginkorrean".
Bestalde, sailburuak hurbileko merkataritzaren alde egin du, eta garrantzia hartzen ari den eta etorkizunean gehiago egingo duen papera nabarmendu du. Topaketan, kontsumitzailearen barometroan bildutako datuak eman ditu, Saileko Merkataritzaren Behatokiak egiten dituenak, eta nabarmendu du Euskadiko 10 pertsonatik 6k kontsumo-ohiturak nabarmen aldatu dituztela pandemiagatik.
Zabaldu diren erosketa-portaerak hauek dira: txartelarekin ordaintzea, hurbileko saltokietan erostea (% 35 hazi da), QR kodeak erabiltzea eta online erostea (% 28 igo da). Bestalde, formatu handiko saltokietako erosketak % 39 murriztu dira. Ikerketaren arabera, kontsumitzaileek gastua bi kanaletan soilik handitu dutela adierazten dute: merkataritza tradizionalean eta online merkataritzan. Eta inkestatutako gehienek uste dute geratzeko etorri diren joerak direla.