Ekonomia -
2035etik aurrera
Erregai sintetikoak erabiltzen dituzten motorrekin salbuespen bat egitea proposatu dio Bruselak Alemaniari
Proposamen horrek erregai sintetikoz funtzionatzen duten motorrak dituzten ibilgailuen kategoria berri bat sartuko luke araudian, hots, 'e-fuels' izenekoak, eta 2035etik aurrera merkaturatu ahal izango lirateke.
Agentziak | EITB Media
Alemaniako Der Spiegel astekariaren arabera, Olaf Scholz sozialdemokrata buru duen Exekutiboaren babesa lortzeko asmoz proposamena luzatu dio Europako Batzordeak Alemaniako Gobernuari. Proposamen horrek, iturrien arabera, erregai sintetikoz funtzionatzen duten motorrak dituzten ibilgailuen kategoria berri bat sartuko luke araudian, hots, 'e-fuels' izenekoak, eta 2035etik aurrera merkaturatu ahal izango lirateke.
Ibilgailu horiek sentsore bereziak izango lituzkete, motorrek erregai fosilez egindako erregaiekin funtzionatzea eragotziko luketenak.
Alemaniako Garraio ministro Volker Wissingek betoa jarri dio 2035etik aurrera karbono dioxidoa (CO2) isurtzen duten ibilgailuen salmenta debekatzeko asmoari.
Horrela, Wissingek eskatutako salbuespena sortuko litzateke, 2035. urtearen ondoren konbustio motorrak dituzten ibilgailuak matrikulatu ahal izateko, betiere 'e-fuel'ekin funtzionatzen badute.
Alemaniak ez du proposamena onartu
Hala ere, Der Spiegel-en iturrien arabera, Europako Batzordeak egindako proposamena baztertu dute, oraindik ezezagunak diren arrazoiengatik, bai Wissingek, bai alderdi liberaleko buru eta Finantza ministro Christian Lindnerrek.
Orain, Alemaniako Garraio Ministerioko funtzionarioak kontraproposamena prestatzen ari dira, eta osteguna baino lehen aurkeztuko dute Bruselan, Europako buruzagien goi-bilera hasi baino lehen.
Alemaniako hedabideen arabera, Wissingek lortu nahi du 2035etik aurrera konbustio motor tradizionalak dituzten ibilgailuak merkaturatzen jarraitzea, baldin eta fabrikatzaileek beren balio-bizitzan ibilgailuari egokituko litzaiokeen kontsumoaren pareko bolumenaren araberako tasa ordaintzen badute.