Politika -

Garraioa

Eusko Jaurlaritzak Renferen aldiriko zerbitzuen kudeaketa hartu du bere gain

Transferentzia gauzatuta, Bilbo-Urduña C3 linean hobekuntzak egitearen aldeko apustua egin du Gobernuak, bai eta zerbitzu berrien aldekoa ere Araban eta Karrantza eta Aranguren artean.

Renferen aldiriko tren bat Muskizen (Bizkaia). Artxiboko argazkia: renfe.es
Renferen aldiriko tren bat Muskizen (Bizkaia).
Renferen aldiriko tren bat Muskizen (Bizkaia). Artxiboko argazkia: renfe.es

Agentziak | EITB MEDIA

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Iraunkorreko Saila gaur, urtarrilaren 1ean, hasi da kudeatzen Euskal Autonomia Erkidegoari transferitutako aldiriko trenen bost lineak. Iragarri dutenez, kudeaketa berri horrek hobekuntzak ekarriko ditu Bilbo-Urduña C3 linean, eta zerbitzu berriak egongo dira Araban eta Karrantza eta Aranguren artean.

Bestalde, Bilboko zabalera iberikoko aldirietako gunearen hiru lineak, C-1 (Bilbo Abando-Barakaldo-Santurtzi), C-2 (Bilbo Abando-Barakaldo-Muskiz) eta C-3 (Bilbo Abando-Urduña) lineak, eta Donostiako zabalera iberikoko aldirietako gunearen C-1 linea (Irun-Donostia-Tolosa-Brinkola) eta Bilboko zabalera metrikoko C4F (Bilbao-Balmaseda) lineak, Renfek kudeatuko ditu, orain arte bezala.

Susana Garcia Chueca Mugikortasun Jasangarriko sailburuak ziurtatu duenez, hainbat hilabetetako prestaketa-lan "gogorraren" ondoren, "trantsizio-urtea" hasi da orain. Esan duenez, ez dira egungo zerbitzuarekin "konformatzen", eta "aurrerapausoak eman nahi dituzte, bai Arabako zerbitzu berriekin, bai Karrantza eta Aranguren artekoekin, bai dauden lineetako zerbitzuaren kalitatearekin".

Aiaraldea eta Bilbo arteko aldaketak

Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko Ministerioaren eta Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Iraunkorreko Sailaren arteko kudeaketa eskualdatzearen ondorioz, aldaketak egingo dira Aiaraldea eta Bilbo arteko inguruetan. Zehazki, C3 linea berrantolatuko da, zerbitzu "azkarragoak eta zuzenagoak" izango dituena Bizkaiko hiriburuarekin, 15 minutuko maiztasunarekin Laudio eta Bilbo artean, garraioen arduradun nagusiak azaldu duenez.

Urtarrilaren 7tik aurrera, Renfek 16 Civis zerbitzu jarriko ditu martxan linean, eta zortzi geldialdi baino ez dituzte egingo; beraz, bidaia-denborak murriztu egingo dira astelehenetik ostiralera, lanegunetan.

Gainera, zerbitzu berri bat egongo da Bilbo eta Urduña artean ordu erdiro, eta, beraz, trena Bizkaiko hiriburutik Laudiora joateko erabiltzen duten erabiltzaileek 15 minutuan behin izango dituzte irteerak.

Linea hori asteburuetan ere indartuko da, eta larunbatetan, igandeetan eta jaiegunetan Urduñatik/Urduñara joateko 55 tren izatetik 76 izatera pasatuko da.

Bestalde, 2025ean ezarriko diren hobekuntzen artean, Mugikortasun Iraunkorreko Departamentuak Renferekin adostu du Arabako aldirietako zerbitzu berri bat diseinatzea, Miranda de Ebro (Burgos) eta Altsasu (Nafarroa) arteko trenekin. Horiek egunero eta asteburuetan zerbitzu berriak eskainiko dituzte goizeko lehen orduan, eguerdian eta arratsaldeko azken orduan, eta gaur egun Gasteizen amaitzen diren hainbat ibilbide luzatuko dituzte, orain arte Arabako Lautada zeharkatzen ez dutenak. Hasiera batean, hobekuntza horiek urteko lehen hilabeteetan, udaberrian, aktibatuko direla aurreikusten da.

Bizkaian, Karrantzak zerbitzu berriak izango ditu Bilborekin lotzeko, Arangurenera doan tren-anezka baten bidez. Egunero bost zerbitzu izango ditu, bi noranzkoetan, eta ADIFek beharrezko elektrifikazio-obrak egiten dituenean jarriko da martxan.

Trenak berritzea

Aldirietako zerbitzuak ematen dituzten unitateei dagokienez, Renfek bere gain hartu du 2027a amaitu baino lehen 25 tren zahar ordezkatzeko konpromisoa.

Eusko Jaurlaritzak gogoratu du, gainera, trenbide-azpiegituren arloan, ADIFek esku-hartzeen plangintza bat duela datozen 10 urteetan sarea hobetzeko, 400 milioi euroko inbertsio globala dakarrena

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Politika Eusko Jaurlaritza Gizartea Eguneko albisteak Albisteak Renfe