Ekonomia -
garraiolarien greba
Bilboko Portuko Agintaritzak elkarrizketarako deia egin du garraioaren greban
Bilboko Portuko Agintaritzak, Uniport klusterrarekin batera, onartu du lanuzteak "larriki eragiten" diela Bilboko Portuan lan egiten duten enpresei, baina bi erakundeek agertu dute "lan aldarrikapenen" aldeko babesa.
agentziak | eitb media
Bilboko Portuko Agintaritzak, Uniport Bilboko Portua erabiltzen duten enpresen klusterrarekin batera, elkarrizketarako deia egin du ostiral honetan, garraiolari autonomoak erregaien garestitzeagatik egiten ari diren greba mugagabeak eragin duen egoera "kezkagarria" konpontzeko.
Instalazioetan kamiorik ia ez sartzea edo ateratzea lortu duen grebaren bosgarren egunean, adierazpen bateratua zabaldu dute. Portuko erakundeek onartu dute lanuzteak "larriki" eragiten diela "portu honetan lan egiten duten enpresei, zamaren kontzentrazio gune gisa, eta berdin-berdin eragiten die beste banaketa azpiegituren bitarteko errepide bidezko garraioa behar duten enpresei".
Gainera, onartu dute lanuztea "beldurra" eragiten ari dela "lan egin nahi duten errepideko garraiolarien artean" eta, Bilboko Portuaren kasuan, egoerak ez duela baimentzen "itsasontzietatik deskargatutako salerosgaiak nolabaiteko normaltasunarekin igortzea edo kaietan esportazioko salerosgairik jasotzea".
Portura iristen diren merkantzien garraioan sortutako egoera gorabehera, Portuko Agintaritzatik nabarmendu dutenez, "Portua zabalik dago; Portuak ez du ixten eta zabalik jarraituko du azpiegitura kritiko gisa, eta itsas terminalak erabat operatibo daude, portuan dauden ontziez arduratzen eta eskala egitea aurreikusita daukatenentzako prest".
"Kaietatik atera ezin den merkantzia horietan biltegiratzen da, eta nahikoa espazio daukate iragarritako ontziez eta horietan datozen salerosgaiez arduratzeko", azaldu dute.
Bilboko Portuko Agintaritzak eta Uniportek "lan aldarrikapenen" aldeko babesa azaldu dute, baita "bitartean lan egiten duten pertsonen eta euren ondasunen integritatea errespetatzeko eskubidearen" aldekoa ere.
Egoera konpontzeko elkarrizketa proposatu dute, eta onartu dute "lurreko garraioaren egoera beste sektore ekonomikoena bezain zaila edo zailagoa" dela, "denboran elkartu diren ezohiko baldintzak direla eta".