Ekonomia -

N-1 eta A-15

Gipuzkoako Aldundiak N-1 eta A-15 osora zabaldu nahi ditu bidesariak

Aldundia hirugarren plana idazten ari da, EAEko Justizia Auzitegi Nagusiak aurrekoak baliogabetu ostean. Aintzane Oiarbidek dio "garraiolari eta auzitegiek behartu" dituztela erabakia hartzera.

Bidesari kontrolerako arkua. Irudia: EITB mediaren bideo batetik hartua
Bidesari kontrolerako arkua.
Bidesari kontrolerako arkua. Irudia: EITB mediaren bideo batetik hartua

o.p. | eitb media

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako diputatuak Gipuzkoako Batzar Nagusietako Azpiegituren Batzordean iragarri duenez, hirugarren foru-arau bat prestatzen ari da Aldundia, N-1 eta A-15 errepideetako kamioientzako bidesaria arautzeko. Horren arabera, ibilgailu astun guztiek ordaindu beharko dute bi bideetako edozein hartzen dutela ere; izan ere, kobrantza bide horien osotasunera zabalduko da, eta ez soilik gaur egun ordaindu beharreko hiru bide-zatietara: Etzegarate, Astigarraga eta Andoain.

Foru Aldundiak berehala aplikatuko den foru-dekretu araua onartuko du, beste foru-araua egin bitartean garraio astunarentzako bidesaria kobratzen jarraitu ahal izateko.

Hirugarren arau honen aurretik onartutako beste biak atzera bota zituen Euskadiko Justizia Auzitegi Nagusiak, Auzitegi Gorenaren babesarekin. Bi horiek lurraldetik pasatzen ziren ibilbide luzeko kamioiei soilik ezartzen zien bidesaria, lurraldeko sarrera-irteeretan kontrol-arkuak ezarrita; modu horretan, bertako eta lurralde barneko garraiolariei ez zien eragiten.

Sistema hau bidegabetzat jo dute epaitegiek, bertako garraiolariei mesede baina kanpokoei kalte egiten ziela argudiatuta; horren aurrean, Aldundiak baldintza aldatu du: denek ordaindu beharko dute, bidesaririk ez kobratzea ez baita aukera bat.

Diputatuak azaldu duenez, bidesariak N-1 eta A-15 errepideen osotasunera zabaltzea da "segurtasun juridikoa lortzeko bide bakarra".

Gaineratu duenez, "garraiolariek eta epaitegiek behartu" dituzte "erabaki hau hartzera"; izan ere, Oiarbideren arabera, "Aldundiaren aurrekontua ez da nahikoa eta beste finantziazio-iturri batzuk bermatu behar dira gure errepideak behar bezala mantendu ahal izateko".

Bide-sarea mantentzeko baliabideak bi modutara lor daitezkeela esan du: "ahalmen handiko bideak erabiltzeagatik ordainduz" edo zerga berri bat ezarriz. "Erabiltzen duenak ordaintzearen aldekoak gara, askoz bidezkoagoa iruditzen zaigulako", gaineratu du. Halaber, esan du bidesaria "kamioiei" jartzen zaiela, eta "ez kamioilariei; beraz, kamioiaren karga erosten duenak gastu horiek ordaintzen ditu, guk taxi bat hartzen dugunean bidaiaz gain bidesaria ordaintzen dugun bezala".

Deuseztasun-intzidentea

Agerraldian izan da Gipuzkoako Foru Aldundiko abokatu nagusi Juan Ramon Ciprian ere, eta honek azaldu du Foru Aldundiak jarduketak deuseztatzeko intzidentea aurkeztu duela Auzitegi Gorenean kasazio-errekurtsoa ikertzeko probidentziaren aurka, Auzitegi Gorenak ez duelako, egin behar zuen bezala, bigarren arauaren legezkotasunari buruzko kontsultarik egin Europar Batasunean.

"Europako legedi oro Europako instantzietan kontsultatu behar da; kasu hauetan ez da egin, eta defentsa-gabezia nabarmena sortu da", esan du Oiarbidek. Gaineratu du Europako Batzordea ez dela inoiz "bidesaria ezartzearen aurka agertu".

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Ekonomia Eguneko albisteak Albisteak AP-68 autobidea N-1 EAEko Justizia Auzitegi Nagusiaren epaiak Kamioientzako bidesariak Gipuzkoako Foru Aldundia